DEALERUL PREFERAT

"MIMI" #37

"MIMI" #37

MINI Electric Racing



MINI Electric Racing este primul model electric de competiție al mărcii din istorie.  La fel de spectaculos, este una din puținele automobile electric de curse dezvoltat cu modificări minime de un automobil de serie. Aceasta demonstrează că MINI Cooper SE rămâne un MINI – o experiență de condus excepțională: de pe stradă, pregătit imediat să intre în competiție. MINI Electric Racing este un proiect românesc, construit pe baza unui model electric deosebit de agil care vine de la o marcă britanică cu o istorie specială în motorsport – a răsturnat ierarhii şi a suprins mereu. Aşa ne dorim să facem şi noi cu MINI Electric Racing

Povestea numărului 37

În prezentările din 2020, MINI Electric Racing s-a aliniat la start cu numărul 37. Este o referință la trecutul sportiv al mărcii, afirmat de la începutul anilor '60 în raliuri, sub pregătirea legendarului John Cooper. Acesta se orienta către Mini ca platformă sportivă, după ce în 1959 și 1960 crea șasiul câștigător în Formula 1 și punea bazele monopostului modern, cu motor amplasat spate. Modificările pe care le pregătea pentru modelele Mini aveau să fie cunoscute ca modelele Mini Cooper și ulterior Mini Cooper S. Prima victorie importantă avea să fie obținută în 1962 de Pat Moss, sora legendarului Stirling Moss, în Raliul Lalelelor (Olanda). Cele mai importante victorii Mini aveau să vină la Monte Carlo, în 1964, 1965 și 1967. Prima dintre acestea avea să fie asigurată de pilotul Patrick "Paddy" Hopkirk și navigatorul Henry Liddon. Numărul cu care concurau: 37.

Performanța a definit imaginea sportivă MINI pentru totdeauna. În ultimii ani, MINI s-a remarcat pe circuit, așa cum sunt campionatele monomarcă MINI Challenge și, cel mai important, în Raliul Dakar, unde marca a obținut patru victorii consecutive (2012-2015) și a revenit cu alte două în 2020 şi 2021.

 

MINI Cooper SE

Noul MINI Cooper SE, produs la uzina mărcii din Oxford (Marea Britanie), a debutat pe piață în luna martie 2020. Modelul este susținut de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh și asigură o autonomie de 235-270 km măsurată conform standardelor WLTP corelată la valori NEDC. Motorul electric oferă 135 kW/184 CP și 270 Nm, asigurând o accelerație 0-100 km/h în numai 7,3 secunde.

Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme față de MINI Cooper S (3 uși) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrată în podeaua noului model, astfel încât spațiul interior și pentru bagaje nu este afectat.

Cu un centru de greutate care este mai coborât cu cel puțin 30 de milimetri față de MINI Cooper S, distribuția optimă a maselor ajută noul MINI Cooper SE să obțină un nivel de dinamică în viraje care este unic în segmentul automobilelor mici. Performanțele dinamice sunt susținute și de noul sistem ABR pentru controlul patinării roților față, care debutează astfel la marca MINI. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calități superioare de condus în orice condiții de drum. Pentru răspuns de până la trei ori mai rapid față de unul convențional, o unitate de control specială, amplasată în zona punții față, este dedicată funcțiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracțiunea la demaraj și stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât și la accelerare la ieșirea din virajele strânse.

 

"MIMI" #37

Vitesco Technologies MINI Electric Racing
"MIMI” #37



Modelul de bază: MINI Cooper SE

- Motor electric sincron
- Putere maximă: 135 kW/184 CP
- Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm
- Putere maximă la recuperare: 50 kW
- Baterie: Capacitate brută 32,6 kWh/ capacitate netă 28,9 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celule CATL.

Modificări (în acest moment):

- eliminare scaune, capitonaje, airbaguri;
- roll-cage produs de service omologat FRAS;
- scaune sport Sparco FIA 2019;
- centuri de siguranță în 6 puncte cu FIA SPARCO (HANS), OMP Suport lateral scaun 380 mm;
- jante 17" Team Dynamics Pro Race (folosite în MINI Challenge);
- pneuri Michelin;
- alte elemente de siguranță: stingător de incendiu manual 2 kg RRS FIA;
- stingător de incendiu AUTOMAT FIA;
- suspensii KW Suspension dedicate MINI Cooper SE, V3, cu reglaj individual compresie şi detentă;
- distanţiere de roată pentru mărire ecartament.

 

Dominic Marcu Pilotul oficial "MIMI" #37

Vitesco Technologies MINI Electric Racing "MIMI” #37



Pilotul principal al proiectului este Dominic Marcu, cu o experiență de patru ani în Campionatul Național de Viteză în Coastă. În sezoanele 2015 și 2019 a obținând mai multe victorii și clasări pe podium în clasele A1 și N1. Dominic are o lungă serie de colaborări cu BMW Group România din postura de trainer de pilotaj. Iarna îl găsește pe pârtiile din Valea Prahovei, unde a fost sportiv de performanță în Campionatul National de Ski Alpin și acum a înființat și conduce Școala de Ski și Snowboard Snowline. "Din punct de vedere al pilotajului, am fost plăcut surprins, m-am obișnuit destul de repede cu mașina și cu noul stil de pilotaj, destul de diferit față de tot ce am condus până acum. Sunt convins ca vom reinventa motorsportul și ca în viitor vom vedea cât mai multe mașini electrice prezente la start", declară Dominic Marcu.

 

Partenerii MINI Electric Racing


MINI Electric Racing a avut prima cursă de viteză în 2020, chiar la Cheile Grădiştei. Faţă de cursa de debut din sezonul trecut, maşina a primit o serie de îmbunătăţiri importante la nivel de dinamică. În atelierul de service Automobile Bavaria, unul din partenerii proiectului, modelul a primit o suspensie KW special creată pentru modelul electric, cu reglaje individuale atât pe compresie, cât şi pe detentă şi care au redus garda la sol cu 20 mm. Pentru un comportament dinamic optimizat, MIMI a primit şi un set de distanţiere, care au mărit ecartamentul pe ambele punţi cu 20 mm.

După testul de anduranţă cu anvelopele de stradă Michelin Pilot Sport, în acest sezon vor fi utilizate anvelope Michelin Motorsport pentru cursele de coastă. Michelin Pilot Sport, anvelopele care au demonstrat un comportament excelent pe orice suprafaţă şi o durabilitate remarcabilă, vor fi în continuare utilizate pentru o serie de proiecte speciale şi participări în Campionatul Naţional de Super Slalom, dar şi în condiţii de vreme rea, aşa cum se anunţă la Cheile Grădiştei pentru acest weekend.

"Aştept cu nerăbdare prima etapă din cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Sunt foarte bucuros că o să fiu la start cu MIMI, în calitate de concurent. Obiectivul este de a avea un rezultat cât mai bun în clasamentul general, să învăţ cât mai multe despre maşină şi să reuşim să o dezvoltăm de la o etapă la alta. Experienţa de pilotaj electric vine cu noi perspective, noi provocări, dar are şi un potenţial dinamic remarcabil. Sper ca de-a lungul sezonului să devenim tot mai rapizi", declară Dominic Marcu.

Dominic va participa în acest sezon cu numărul de concurs 37, o referinţă la performanţele Mini în motorsport în anii '60, care au culminat cu trei victorii legendare în Raliul Monte Carlo. Un alt element unic pe automobil este un set de mesaje supriză care va fi afişat în locul numerelor de înmatriculare.

Prima cursă de coastă este o referinţă importantă în dezvoltarea modelului. Anul anterior, Dominic Marcu alerga cu maşina de serie, în deschiderea cursei, fără nicio modificare. Participarea de acum va demonstra efectele primelor dezvoltări ale automobilului. Cu noi suspensii, reducerea de masă, dar şi rigidizarea asigurată de sistemul de roll-cage, MINI are un potenţial dinamic superior. Etapa de la Cheile Grădiştei va fi şi o bază importantă de teste pentru dezvoltarea pregătită de Vitesco Technologies pentru managementul termic şi livrarea puterii maxime pe toată perioada concursului.

În regim de cursă, consumul este de până de 10 ori mai mare faţă de o utilzare normală. Aici, susţinerea Renovatio este una esenţială, compania organizând o soluţie de încărcare chiar în parcul de service. Precondiţionarea bateriei este iarăşi un element care asigură livrarea performanţei optime şi este posibilă numai atunci când automobilul este la încărcat. Renovatio este în prezent cea mai mare rețea de stații de încărcare pentru maşini electrice din România, cu aproape 300 de puncte de încărcare, în timp ce estimează că va atinge pragul de 400 de puncte până la finalul anului 2021.

Şi în acest an, George, primul banking inteligent, va transforma MIMI în cea mai rapidă galerie de artă din lume - la fiecare eveniment, proiectul va prezenta o lucrare de artă creată de ilustratori români pentru brandul George, într-un proiect coordonat de One Night Gallery.

Proiectul MINI Electric Racing este un demers de echipă, cu o serie de parteneri care adaugă valoarea proiectului. Acest sezon va marca noi colaborări, parteneri care vor contribui cu competenţele lor la proiect.


Calendar



Primul MINI Electric de competiţie va avea o lună plină de evenimente cu trei weekenduri de competiţii.

Pe 8-9 mai are loc prima etapă a Campionatului Naţional de Super Slalom, Romexpo, Bucureşti. Doi piloţi vor concura la comenzile MINI - Dragoş Craiovan, jurnalist auto, şi Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România, echipa BMW fiind astfel prezentă nu doar în spatele ecranului şi tastaturii, dar şi cu multă pasiune în spatele volanului unei maşini de curse.

Pe 15-16 mai, Dominic Marcu, pilotul oficial al proiectului, participă la a doua etapă în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, la Râşnov. Evenimentul va fi marcat şi de prezentarea unei noi lucrări creată de ilustratori români pentru brandul George, într-un proiect coordonat de One Night Gallery - MIMI prezentându-se ca cea mai rapidă galerie de artă din lume.

Pe 21-22 mai, Ciprian Lupu, singurul pilot în scaun rulant din Europa Centrală şi de Est, îşi face debutul în Campionatul Naţional de Super Rally, la Mangalia. Pentru eveniment, MIMI va primi o pregătire specială pentru a fi controlată de Ciprian doar cu mâinile, fără pedale.

10-11 Iulie, Bucureşti. Etapa a 4-a a Campionatului Naţional de Super Slalom.
Piloţi: 2 piloţi invitaţi din presa auto.

24-25 Iulie, Sinaia. Etapa a 5-a a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă.
Pilot: Dominic Marcu.

6-8 august, Women Rally Bucureşti

Știri

Prezenţă regală #RacingMIMI la Cursa de Viteză în Coastă Sinaia

Vitesco Technologies MINI Electric Racing, MIMI, a avut un weekend plin la Sinaia – una din cele mai bune clasări în clasamentul general, o prezentare de gală la Castelul Peleş, dar şi mai mult accent pe implicarea în proiecte de artă.

 

#Racing MIMI Sinaia
dam Image

#RacingMIMI la jumătatea sezonului

Opt curse, de drumul pentru un sezon integral de coastă, parteneriate inedite şi multe premiere. +++ Startul prezenţei pe social media – instagram şi facebook. Calendar încărcat şi în următoarea perioadă.

#RacingMIMI – pilotată de Norris Măgeanu, preşedintele FRAS, în deschiderea etapei de Super Rally de la Târgu Mureş: „Agilitatea în viraje este fantastică!”

MINI Electric Racing a marcat o nouă premieră – a fost pilotat de Preşedintele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, Norris Măgeanu, în deschiderea etapei de Super Rally Târgu Mureş.

#RacingMIMI
#MIMI Vitesco Technologies MINI Electric

#MIMI Vitesco Technologies MINI Electric – prima maşină electrică de competiţie care susţine campania "Vaccinare în viteza a șasea", pe 17-18 iunie la Târgu Mureş

La 19 iunie, MINI Electric Racing marchează o nouă premieră – este pilotat de Preşedintele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, Norris Măgeanu, în deschiderea etapei de Super Rally Târgu Mureş.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing pe Transalpina

Dominic Marcu a revenit la comenzile Vitesco Technologies MINI Electric Racing pentru a treia etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă, la Rânca.

 

Vitesco Technologies MINI Electric Racing pe Transalpina
Una dintre primele participări din istoria motorsportului a unui pilot în scaun rulant cu un automobil electric: #MIMI Vitesco Technologies MINI Electric Racing

Una dintre primele participări din istoria motorsportului a unui pilot în scaun rulant cu un automobil electric

#MIMI Vitesco Technologies MINI Electric Racing la debutul în Campionatul Naţional de Super Rally

Un nou susţinător pentru #MIMI Vitesco Technologies MINI Electric Racing o dată cu cursă dificilă de la Râşnov

#MIMI a luat startul în cea mai dificilă cursă de până acum din istoria modelului, dar s-a bucurat de începutul colaborării cu un nou partener puternic.

MINI Electric Racing - Râşnov
Trei curse pentru #MIMI Vitesco Technologies MINI Electric Racing în luna mai

Trei curse pentru #MIMI Vitesco Technologies MINI Electric Racing în luna mai

Primul MINI Electric de competiţie va avea o lună plină de evenimente cu trei weekenduri de competiţii.

David vs Goliat: Vitesco Technolgoies MINI Electric Racing în luptă directă cu Tesla

pe circuitul de Super Slalom de la Bucureşti. Prima etapă a sezonului a adus mult spectacol şi momente dramatice. MINI Electric Racing a fost protagonistul multor lupte spectaculoase.

MINI Electric Racing - Etapă Super Slalom Bucureşti 2021
#MIMI, Cursa de coastă Cheile Grădiştei 2021

O primă referinţă: Vitesco Technologies MINI Electric Racing

a terminat cu succes prima etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. În condiţii meteo dificile, Dominic Marcu şi #MIMI, au fost cu 5 secunde mai rapizi faţă de performanţa de test de anul precedent.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing, a.k.a. #MIMI

debut în al doilea sezon din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Reîncepe aventura electrică a primului automobil de curse din lume MINI Cooper SE. Un efort unic, alături de parteneri valoroşi.

#RacingMIMI

Apariţii în presă

#RacingMIMI