Imagine cu fabrica de automobile a lui Molennar din Amersfoort, Olanda

Istoric

Modelul original Mini Austin 7 clasic alb din 1959 s-a dovedit a fi unul dintre cele 30 de automobile originale asamblate în 1959 în Olanda şi are anumite caracteristici olandeze unice. În total, peste 4.000 de modele MINI au fost asamblate în fabrica de automobile a lui Molenaar din Amersfoort. În timp ce multe dintre piese au fost aduse direct din Marea Britanie, tapiţeria din interiorul acestui Mini clasic a fost produsă local şi – ce să vezi – era umplută cu păr de cal! De vreme ce primul proprietar nu a călătorit foarte departe de provincia în care locuia, iar al doilea l-a ţinut în siguranţă în hambarul său la sfârşitul anilor 1980, acest reprezentant al istoriei MINI a rămas intact.

Echipa de restaurare a modelului Mini Austin 7

Echipa de restaurare

Pentru a ţine pasul cu festivităţile dedicate eroului oraşului, membrii echipei de restaurare au fost selectaţi dintre cei 1.500 de angajaţi ai fabricii de automobile locale – echipa a fost formată din constructori de caroserie, vopsitori şi specialişti în motoare. Proiectul a beneficiat de experienţa de peste 30 de ani a unora dintre angajaţi, iar astfel s-a asigurat faptul că acest veteran MINI este retuşat doar de către cei mai calificaţi experţi.

dam Image

Marea dezvăluire

Mini a fost dezmembrat în mod meticulos, bucată cu bucată, iar apoi a fost din nou asamblat. S-au creat replici ale pieselor originale acolo unde acest lucru a fost posibil, iar acestea au fost realizate cu cea mai mare atenţie la detalii. Unele piese au fost reconstruite manual, iar altele, precum micul motor cu 4 cilindri şi 34 CP şi cutia de viteze, au fost complet restaurate. Comunitatea MINI a reprezentat o parte valoroasă a echipei şi a contribuit la localizarea pieselor rare pentru MINI, în toată lumea. „Îmbrăcat” în nuanţa originală din 1959, Gri Farina, unul dintre cele mai vechi MINI din lume era ca nou şi pregătit să înceapă o nouă viaţă plină de aventuri.