ELECTROMOBILITATE.

electromobilitatea mini – autonomie - etapă

MERGI MAI DEPARTE PE DRUMUL ELECTRIC.

Cum să îţi maximizezi autonomia.
mini electric – linie despărţitoare – logo electric

CE FACTORI AFECTEAZĂ AUTONOMIA?

electromobilitatea mini – autonomie - ilustraţie

DIMENSIUNEA BATERIEI.

În general, cu cât este mai mare capacitatea bateriei, cu atât mai mult poţi conduce. Dar aceasta nu este întreaga poveste.

Bateriile sunt cea mai grea şi mai scumpă componentă a unui automobil electric. Şi vine un punct critic în care o baterie mai mare necesită un motor mai puternic pentru a atinge aceeaşi rată de acceleraţie – şi un şasiu şi frâne mai puternice pentru a controla viteza, greutatea şi inerţia. Prin urmare, este crucial să realizăm un echilibru optim între greutate şi autonomie pentru a obţine eficienţa şi eficacitatea maximă din resursele pe care le folosim.

electromobilitatea mini – autonomie - dimensiunea bateriei
electromobilitatea mini – autonomie - factori externi

MINI Cooper SE Hatch :

Electric Consumption (WLTP combined): 15,2 - 15,8 kWh/100km disclaimer CO2-Emissions (WLTP combined): 0 g/km disclaimer Electric Range (WLTP combined): 226 - 234 km disclaimer Electric Range (WLTP City): 296 - 313 km disclaimer

FACTORI DE MEDIU.

Un număr de factori pot influenţa autonomia unui automobil electric.

  • Vântul
  • Viteza (curent propriu)
  • Aerodinamica
  • Geamurile şi plafonul panoramic 
  • Temperatura 
  • Densitatea aerului (poate afecta bateria)

Deşi aceeaşi factori pot afecta fiecare automobil, indiferent de transmisie, aceştia au un efect mult mai vizibil asupra automobilelor electrice.

Transmisiile electrice sunt foarte eficiente prin natura lor – atingând până la 80% „tank to wheel” (comparativ cu doar 15% pentru motoarele convenţionale cu combustie). Cu toate acestea, fiecare uşoară modificare se reflectă în consumul global. Incidental, deschiderea geamurilor şi a trapei perturbă fluxul de aer, ceea ce sporeşte rezistenţa aerului. Cu toate acestea, dacă doreşti să utilizezi sistemul de climatizare, ar putea exista un conflict de eficienţă. De regulă, în zonele construite este în general mai eficient să cobori geamurile. În timp ce te deplasezi pe autostradă, este mai bine să închizi trapa şi geamurile şi să utilizezi sistemul de climatizare.

electromobilitate mini - linie despărţitoare

CUM SĂ CONDUCI EFICIENT.

CONDU CU ANTICIPAŢIE.

Recuperare.
Automobilele pur electrice şi plug-in hybrid îşi pot folosi motoarele electrice pentru a decelera şi a converti energia cinetică înapoi în energie electrică pentru baterie. Acest proces de frânare regenerativă este numit recuperare.

Conducere cu o pedală..
MINI Electric oferă opţiunea de a conduce cu o singură pedală. Dacă apeşi pedala de acceleraţie, accelerezi. Ridică piciorul şi vei frâna. Dar aceasta nu este o frânare cu patru roţi, blocată, ci o decelerare constantă pe care o poţi amplifica, dacă este necesar, cu pedala de frână.

În general, dacă doreşti să profiţi la maximum de fiecare watt, încearcă să decelerezi cât mai mult posibil fără a utiliza pedala de frână. Această generaţie de energie îmbunătăţeşte eficienţa consumului de combustibil şi asigură că întreaga putere a motorului este disponibilă pentru accelerare. Merită să faceţi o rotire suplimentară sau două pentru a prinde senzaţia acestei recuperări şi pentru a nu folosi pedala de frână.

electromobilitatea mini – autonomie - condu cu anticipaţie
electromobilitatea mini – autonomie - imagine cu partea din spate a mini electric

MINI Cooper SE Hatch :

Electric Consumption (WLTP combined): 15,2 - 15,8 kWh/100km disclaimer CO2-Emissions (WLTP combined): 0 g/km disclaimer Electric Range (WLTP combined): 226 - 234 km disclaimer Electric Range (WLTP City): 296 - 313 km disclaimer

CONDU LIN.

Conducerea agresivă – accelerare rapidă şi frânare puternică – risipeşte energie. Chiar şi cu frânarea regenerativă, sistemul poate recâştiga doar o parte din energie. Dacă doreşti să foloseşti energia eficient, relaxează-te, bucură-te de dinamica lină şi alunecă prin oraş.

UTILIZEAZĂ MODURILE DE CONDUCERE.

Fiecare mod de conducere reglează diferit sistemul pentru a accentua economia de combustibil sau performanţa în funcţie de selecţia ta. Merită să faci câteva călătorii pentru a te familiariza cu caracteristicile diferitelor moduri de conducere şi pentru a profita de opţiuni. Toate modelele MINI electrificate sunt echipate cu moduri de conducere.

electromobilitatea mini – autonomie - moduri de conducere
mini electric – linie despărţitoare – logo electric

CUM SĂ PLANIFICI O CĂLĂTORIE MAI LUNGĂ.

electromobilitatea mini – autonomie - ilustraţie

CUNOAŞTE-ŢI TRASEUL.

Verifică staţiile de încărcare de pe rută. 
Aruncă o privire la o hartă de încărcare înainte de a pleca, pentru a avea o imagine de ansamblu a opţiunilor tale. Include timp pentru încărcare pe traseul tău. În mod ideal, ai putea planifica opririle pentru încărcare pentru a se potrivi obiceiurilor tale – precum să faci pauze sau să iei prânzul.

Mai puţin înseamnă mai mult. 
Încărcarea încă o dată între 10% - 80% este de obicei mai eficientă decât aşteptarea unei încărcări complete unice.

electromobilitatea mini – autonomie - planificarea rutei
electromobilitatea mini – autonomie - priză

FĂRĂ GRIJI.

Compatibilitate.
MINI COOPER HATCH SE CU 3 UŞI este echipat cu o priză CCS care îl face compatibil cu practic orice încărcător public din Europa.

FAQS.

CE TREBUIE SĂ ŞTIU CÂND ÎNCARC?
  1. Opreşte motorul şi trage frâna de mână.
  2. Dacă este necesar, setează tipul de curent înainte de încărcare.
  3. Nu utiliza cabluri prelungitoare.
  4. Mereu conectează şi deconectează cablul de încărcare în această ordine:

Conectare:

  1. Conectează la priză.
  2. Conectează la automobil.

Deconectare:

  1. Deconectează de la automobil.
  2. Deconectează de la priză.

Lumini LED:

  • Lumină albă: Lumină de semnal
  • Lumină roşie: Eroare de încărcare
  • Lumină portocalie: Se iniţializează
  • Lumină albastră: Se încarcă
  • Lumină verde: Încărcare completă

5. Încuie automobilul. Procesul de încărcare va începe doar după încuierea automobilului.

EXISTĂ VREO DIFERENŢĂ ÎNTRE ÎNCĂRCAREA CU CURENT ALTERNATIV (CA) ŞI CURENT CONTINUU (CC)?

Încărcare normală cu curent alternativ (CA):

Automobilul este încărcat în mod eficient, în principal peste noapte, dar şi pe timpul zilei. În comparaţie cu o priză casnică, o staţie de încărcare CA furnizează mai multă energie electrică şi poate încărca bateria în doar câteva ore. Acest tip de staţie de încărcare este cunoscut sub denumirea de staţie de încărcare CA.

Încărcare rapidă cu curent continuu (CC):

Staţiile de încărcare rapidă CC sunt opţiunea cea mai bună atunci când ai nevoie să-ţi încarci rapid automobilul. Pot încărca rapid bateria automobilului tău – în timp ce mergi la cumpărături sau stai la o terasă, de exemplu. Procesul de încărcare durează între 30 şi 40 de minute. Acest tip de staţie de încărcare este cunoscut, pe scurt, sub denumirea de staţie de încărcare CC.

PE CINE POT CONTACTA DACĂ AM PROBLEME CU COLOANA DE ÎNCĂRCARE?

Pentru mai multe informaţii, consultă minicharging.chargemasterplc.com/ Reţine: Dacă întâmpini probleme cu coloana de încărcare, te rugăm să contactezi administratorul coloanei de încărcare. Numărul lor de telefon se găseşte pe coloana de încărcare.

POT INSTALA SISTEMUL WALLBOX AFARĂ?

Da, MINI Wallbox Essential este certificat pentru uz exterior, în conformitate cu clasa de protecţie IP 54. Asta înseamnă că protecţia împotriva intemperiilor nu este absolut necesară. Sistemul Wallbox a fost conceput şi certificat pentru uz exterior. Cu toate acestea, recomandăm instalarea acestuia în interior, din motive de confort; acest lucru previne şi adunarea de zăpadă şi gheaţă pe Wallbox în timpul iernii şi-l menţine curat şi îl protejează de muşchi mai mult timp.

CONTACTEZI PARTENERUL?

Telefon Serviciu clienţi MINI: XXXXXXXXX

Email: XXXXXXXXX

Program: De luni până vineri, între 09:00 şi 18:00

STANDARDE SOCIALE ŞI DE MEDIU ÎN REŢEAUA DE FURNIZORI.

CARE SUNT MATERIILE PRIME CHEIE UTILIZATE PENTRU ACUMULATORII DE ÎNALTĂ TENSIUNE DIN MINI COOPER SE ŞI CE FACEŢI PENTRU A VĂ ASIGURA CĂ SUNT OBŢINUTE ÎN MOD RESPONSABIL?

Materiile prime cheie utilizate pentru acumulatorii de înaltă tensiune sunt cobalt, litiu, grafit şi nichel. Carcasa bateriei de înaltă tensiune este produsă din aluminiu. MINI (Grupul BMW) s-a angajat să dezvolte un lanţ de aprovizionare responsabil şi sustenabil care să respecte standardele noastre etice şi în materie de drepturi ale omului. Fiecare furnizor nominalizat trebuie să furnizeze informaţii cu privire la implementarea standardelor de mediu, sociale şi de guvernanţă, inclusiv respectarea drepturilor omului şi interzicerea muncii forţate.Colaborăm îndeaproape cu furnizorii de materii prime cheie pentru a ne asigura că toate materialele sunt obţinute în mod responsabil atât pentru a proteja şi îmbunătăţi mediul înconjurător, cât şi pentru a asigura siguranţa şi bunăstarea angajaţilor în orice punct al lanţului de aprovizionare. De asemenea, continuăm să dezvoltăm operaţiunile de logistică pentru a reduce impactul cauzat de transportul componentelor la fabricile noastre.

CUNOAŞTEŢI SURSELE ACESTOR MATERII PRIME ŞI CUM VĂ ASIGURAŢI CĂ FURNIZORII RESPECTĂ CERINŢELE PRIVIND SUSTENABILITATEA? 

MINI (Grupul BMW) analizează cu foarte mare atenţie originea materiilor noastre prime. Când selectăm furnizorii, respectăm cu stricteţe Ghidul OCDE privind diligenţa necesară pentru o conduită comercială responsabilă. Mai mult, solicităm furnizorilor noştri direcţi să respecte cerinţele noastre de sustenabilitate cu propriii lor furnizori. Transparenţa reţelelor de furnizori reprezintă baza pentru respectarea cerinţelor de durabilitate de către furnizorii noştri.

CUM VĂ ASIGURAŢI CĂ COBALTUL ESTE EXPLOATAT ÎN MOD RESPONSABIL?

Împreună cu BASF, Samsung SDI şi Samsung Electronics, suntem dedicaţi exploatării sustenabile a cobaltului. În cadrul unui proiect comun dezvoltat în Republica Democrată Congo, vrem să înţelegem cum pot fi îmbunătăţite condiţiile de viaţă şi de muncă ale localnicilor. Pentru a preveni sau a atenua impactul negativ şi pentru a nu dezamăgi oamenii din Congo, am solicitat şi Societăţii Germane pentru Cooperare Internaţională (GIZ) GmbH să îmbunătăţească condiţiile de lucru în exploatarea artizanală a cobaltului, în cadrul unui proiect pilot din RD Congo. Suntem conştienţi că suntem responsabili să ne asigurăm că materiile prime sunt extrase şi prelucrate în condiţii normale. Mergem în mod regulat la faţa locului, cunoaştem minele şi metodele de lucru ale partenerilor noştri şi ne asigurăm că există o recuperare curată.În plus, pentru a limita nevoia de materii prime esenţiale, cum ar fi cobaltul, Grupul BMW şi-a propus să crească procentul de cobalt reciclat prezent în celulele de baterii.

CE MĂSURI LUAŢI PENTRU A VĂ ASIGURA CĂ PROCESUL DE APROVIZIONARE CU ALUMINIU ESTE CORECT ŞI SUSTENABIL?

În cadrul procesul de aprovizionare cu aluminiu, cumpărăm nu numai pentru propriile nevoi, ci punem acest material şi la dispoziţia furnizorilor noştri, în mod fiabil şi la preţuri corecte. Acest lucru asigură o planificare mai eficientă de ambele părţi. Pentru a putea satisface, în viitor, cererile noastre pe termen lung de aluminiu produs în mod sustenabil, Grupul BMW a devenit primul producător de automobile care s-a alăturat Iniţiativei de Administrare a Aluminiului – cerând în mod activ sustenabilitate ecologică şi socială pentru aluminiu certificat pe întregul lanţ valoric al aluminiului – de la mină până la procesul de reciclare. De asemenea, ne străduim să obţinem mai mult aluminiu reciclat în procesele noastre de fabricare. Utilizarea materialelor secundare are un efect pozitiv, în special asupra următoarelor aspecte ale sustenabilităţii: biodiversitate, emisiile de CO2 (în special la materiile prime cu producţie intensă de energie precum aluminiu, oţel şi cupru) şi reducerea deşeurilor. Ponderea medie de aluminiu secundar în automobilele noastre este de 20%. În cazul aliajelor de aluminiu turnat, ponderea este de 40%. Colaborăm cu Iniţiativa de Administrare a Aluminiului la certificarea partenerilor noştri care furnizează aluminiu, în conformitate cu standardul de sustenabilitate prezentat. Pentru mai multe informaţii, vizitează aluminium-stewardship.org

DE UNDE VINE LITIUL VOSTRU ŞI CUM MENŢINEŢI UN PROCES SUSTENABIL DE ACHIZIŢIONARE?

Litiul utilizat în componentele din MINI Cooper SE provine din Australia. Este extras din depozite de roci dure, care sunt supuse celor mai înalte standarde în ceea ce priveşte sustenabilitatea. Grupul BMW continuă să realizeze cercetări cu privire la modul în care materiale precum litiul pot fi reutilizate prin intermediul reciclării bateriilor – de exemplu, prin refabricare sau prin concepte de „buclă închisă”.

CE MĂSURI LUAŢI PENTRU A VĂ ASIGURA CĂ FURNIZORII RESPECTĂ CERINŢELE ÎN MATERIE DE SUSTENABILITATE?

Asigurarea unei vizibilităţi maxime asupra lanţului nostru de aprovizionare ne ajută să identificăm problemele de pe teren şi să le rezolvăm eficient, adesea în parteneriat cu furnizorii noştri şi alte părţi interesate. Creşterea transparenţei şi a eficienţei resurselor în lanţurile noastre de aprovizionare se bazează pe respectarea standardelor sociale şi de mediu, definite în standardul de sustenabilitate al Grupului BMW pentru reţeaua de furnizori. Fiecare furnizor trebuie să ţină cont în oferta sa de cerinţele de sustenabilitate ale Grupului BMW. Mai mult, suntem ghidaţi de standarde internaţionale precum liniile directoare ale Pactului Global ONU (Davos, 01/99) şi „Declaraţia privind principiile şi drepturile fundamentale la locul de muncă” (Geneva, 06/98), Organizaţia Internaţională a Muncii (OIM) şi procesul de diligenţă necesară al acestora cu cerinţele „Principiilor directoare ale ONU privind afacerile şi drepturile omului”.

CÂND DEVINE MINI COOPER SE MAI ECOLOGIC DECÂT MINI COOPER S?

Cât de ecologic este un automobil electric depinde, în ultimă instanţă, de sursa energiei electrice care alimentează bateria. Un alt aspect al amprentei de carbon este energia utilizată pentru fabricarea acumulatorului. Având în vedere acest lucru, testele au arătat că dacă MINI Cooper SE este încărcat folosind un amestec de energie electrică regenerabilă, acesta devine cel puţin la fel de prietenos cu mediul, sau chiar depăşeşte impactul emisiilor de CO2 eliberate în timpul fabricării sale, după aproximativ 19.000 km. Pe parcursul întregului ciclu de viaţă, emisiile unui MINI Cooper SE sunt de 40% (amestec UE) şi 70% (amestec regenerabil), în comparaţie cu cele ale unui MINI Cooper S cu motor pe benzină. Asta înseamnă că, parcurgând distanţe standard în fiecare zi, este nevoie de doar douăsprezece luni de condus pentru ca MINI Cooper SE să compenseze emisiile suplimentare eliberate în timpul fabricării sale.

electromobilitate mini – linie despărţitoare
electromobilitate mini – prezentare generală
ELECTROMOBILITATE.

ELECTRIFICAREA PROPULSIEI.

Electrificarea trenului de rulare reprezintă mobilitatea viitorului. Să analizăm diferitele sisteme MINI şi să cunoaştem câţiva dintre termenii obişnuiţi.
electromobilitatea mini – încărcare
ÎNCĂRCARE.

ACASĂ ŞI ÎN DEPLASARE.

Poţi „alimenta” cu „combustibilul” de care ai nevoie oricând vrei – oriunde te afli.
mini electric – linie despărţitoare – logo electric