MAXIMIZEAZĂ-ŢI AUTONOMIA.

Descoperă tot ce trebuie să ştii despre optimizarea performanţei modelului tău MINI pur electric pe stradă şi off road – astfel încât să poţi profita la maximum de fiecare încărcare. Am alcătuit un ghid la îndemână pentru a te ajuta să maximizaţi autonomia şi să mergi cu adevărat la distanţă.

MINI electromobilitate – MINI Electric – maximizează autonomia

STILUL TĂU DE CONDUS.

MINI electromobilitate – MINI Electric – condus cu o singură pedală

CONDUS CU O SINGURĂ PEDALĂ.

Cu funcţia de condus cu o singură pedală a MINI pur electric, accelerezi şi frânezi doar folosind acceleraţia. Pe măsură ce ridici piciorul de pe pedală, activezi un sistem inteligent de frânare regenerativă. Acest lucru nu numai că încetineşte uşor modelul tău MINI, dar transformă energia din mişcarea înainte care este trimisă pentru a reîncărca bateria. Este o modalitate grozavă de a recâştiga o încărcare suplimentară – optimizând în acelaşi timp autonomia bateriei şi performanţa generală a modelului tău MINI.

O poţi lua ca pe o provocare să vezi cât timp poţi conduce cu o singură pedală şi fără să atingi frâna adevărată. Deşi pentru a fi în siguranţă, asigură-te întotdeauna că laşi suficient spaţiu pentru ca acesta să decelereze. Şi nu îţi face griji cu privire la conducătorii auto din spatele tău, deoarece stopurile de frână se aprind atunci când foloseşti condusul cu o singură pedală pentru a le arăta că încetineşti. Dacă, totuşi, trebuie să faci o oprire de urgenţă, atunci va trebui să utilizezi frânele hidraulice standard.

„DOAR RIDIC PICIORUL DE PE ACCELERAŢIE. ŞI ÎNCETINEŞTE.”

MISTY, PROPRIETAR DE MINI ELECTRIC DIN LONDRA.

MODURI DE CONDUS.

Situat în consola centrală, comutatorul pentru modul de condus îţi permite să comuţi între mai multe moduri de experienţă diferite, inclusiv modurile Core, Green şi Go-Kart. Modul Green al modelului tău MINI îţi oferă o setare constantă de reducere a consumului pentru a optimiza autonomia bateriei. 

MINI electromobilitate – MINI Electric – păstrarea autonomiei
MINI electromobilitate – autonomie MINI – mai lin şi mai departe

CU CÂT MAI LIN; CU ATÂT MAI DEPARTE.

Accelerarea este foarte distractivă, dar minimizarea acesteia o face şi mai specială şi menţine consumul de energie mai redus. Condusul într-un ritm constant – mai degrabă decât accelerarea frecventă cu pedala la podea – va ajuta modelul tău MINI pur electric să păstreze autonomia. Acest lucru va reduce, de asemenea, dependenţa de frânarea puternică, ceea ce consumă mai multă energie decât frânarea mai blândă.

MISTY, PROPRIETAR DE MINI ELECTRIC DIN LONDRA.

„Funcţia de precondiţionare este o caracteristică excelentă, deoarece bateria este deja încălzită – făcând automobilul mai eficient odată ce eşti în mişcare. Mai puţină energie folosită înseamnă mai multă autonomie şi mai puţini bani cheltuiţi.”
Află mai multe
MINI electromobilitate – autonomie MINI – mai lin şi mai departe
MINI electromobilitate – autonomie MINI – pictograma electrică

TEMPERATURA EXTERIOARĂ.

MINI electromobilitate – MINI Electric – temperatura exterioară

PRE-ÎNCĂLZIRE SAU PRE-RĂCIRE?

Temperaturile extreme au un impact asupra a cât de bine îşi menţine bateria nivelul de încărcare. Nu putem controla vremea, dar funcţia de precondiţionare îţi permite să preîncălzeşti sau să prerăceşti bateria modelului tău MINI pur electric la temperatura sa optimă cu electricitate de la reţeaua de alimentare, mai degrabă decât de la bateria automobilului tău. În mod similar, poţi seta sistemul de climatizare la temperatura ideală în timp ce încă se încarcă.

Acest lucru are avantajul suplimentar de a maximiza autonomia, deoarece va fi necesară mai puţină energie pentru a încălzi habitaclul în timp ce conduci. Poţi programa acest lucru folosind ecranul tactil din interiorul MINI pur electric sau îl poţi seta de la distanţă cu MINI App. Poţi preîncălzi şi la intervale orare regulate, astfel încât să poţi face naveta în confort deplin.

„ÎMI PLACE SĂ PRE-ÎNCĂLZESC AUTOMOBILUL DIMINEAŢA ÎNAINTE SĂ MĂ URC, ÎN TIMP CE AUTOMOBILUL ÎNCĂ SE ÎNCARCĂ.”

IOLA, PROPRIETAR DE MINI ELECTRIC.

SCAUNE & VOLAN ÎNCĂLZITE.

În general, dacă ai preîncălzit modelul tău MINI, ar trebui să fie suficient pentru a îţi ţine de cald. Dar la temperaturi scăzute, odată ce porneşti, îţi recomandăm să profiţi de scaunele şi volanul încălzite ale modelul tău MINI pentru a rămâne cald, în loc să foloseşti excesiv sistemul de încălzire, ceea ce poate afecta autonomia.
MINI electromobilitate – scaune încălzite – volan
MINI electromobilitate – MINI Electric – autonomie
MINI electromobilitate – autonomie MINI – autonomie iarna MINI electromobilitate – autonomie MINI – autonomie iarna

TRISTEŢEA AUTONOMIEI IARNA?

Vremea rece poate reduce autonomia unui automobil electric cu mai mult de 20% conform What Car? Dar aceasta afectează şi automobilele pe benzină cu până la 15%.

Acestea sunt valori medii şi există numeroase variabile care pot afecta autonomia, cum ar fi comportamentul de condus, terenul şi traficul. Dar, cu o bună planificare, te poţi baza pe modelul tău MINI pur electric pentru a te duce unde vrei, indiferent de vreme.

MINI electromobilitate – MINI Electric – autonomie

SISTEMUL DE CLIMATIZARE SAU GEAMUL DESCHIS?

Această dezbatere va continua la nesfârşit, iar sondaje diferite ne spun lucruri diferite. Dar nici unul nu ajută la eficienţa consumului de combustibil. Sistemul de climatizare foloseşte energia bateriei, în timp ce geamul deschis creşte rezistenţa asupra automobilului. Există o sugestie că a avea geamurile deschise este cea mai economică dintre cele două. Dar pe un drum aglomerat, chiar vrei să respiri acele gaze de eşapament?

MINI electromobilitate – MINI Electric – sistemul de climatizare vs geam
MINI electromobilitate – MINI Electric – sistemul de climatizare vs geam

IOLA, PROPRIETAR DE MINI ELECTRIC DIN SOUTH YORKSHIRE.

„Cu siguranţă nu încarc în fiecare noapte; doar când trebuie. Oamenii ar fi surprinşi să constate că majoritatea călătoriilor sunt de fapt destul de scurte şi nu necesită o baterie plină. Persoanelor îngrijorate de autonomie şi încărcare, le-aş spune: asiguraţi-vă că planificaţi călătoriile înainte de a pleca, utilizaţi modurile de condus Green pentru a ajuta la păstrarea autonomiei, nu transportaţi bagaje inutile şi asiguraţi doar încărcarea de care aveţi nevoie.”
Află mai multe
MINI electromobilitate – autonomie MINI – ilustraţie flash

DIMENSIUNEA BATERIEI.

CONTEAZĂ MĂRIMEA BATERIEI?

La MINI, credem cu tărie că modul în care utilizezi bateria contează. MINI pur electric aderă îndeaproape la renumitul nostru principiu de utilizare creativă a spaţiului. Aici un tren de rulare sofisticat, pur electric este alimentat de o baterie litiu-ION de înaltă tensiune care este dispusă în formă de H şi poziţionată pe lungimea podelei automobilului între scaunele din faţă şi sub scaunele din spate. Acest lucru are ca rezultat un centru de greutate jos, cu o distribuţie uniformă a greutăţii pentru a oferi stabilitate sporită şi manevrabilitate agilă. Şi cu o autonomia sa de 400 km, ajungi întotdeauna unde trebuie.

e-mobilitate mini - dimensiune baterie

Câteva sfaturi rapide.

MINI electromobilitate – MINI Electric – autonomie de încărcare MINI electromobilitate – MINI Electric – autonomie de încărcare
dam Image

18-16%

Păstrează bateria încărcată în acest interval
MINI electromobilitate – MINI Electric – temperatură optimă

20° C

Pornirea în jurul acestei temperaturi te va ajuta să îţi îmbunătăţeşti autonomia.

MINI electromobilitate – MINI Electric – dimensiune optimă roată

16-17"

Roţile de această dimensiune a anvelopei cu benzi de rulare mai groase te vor ajuta să îţi optimizezi autonomia.
MINI electromobilitate – MINI Electric – viteză optimă

50-70 km/h

Acesta este intervalul optim de viteză pentru conservarea energiei în timp ce conduci cu viteză.

MINI electromobilitate – MINI Electric – autonomie de încărcare MINI electromobilitate – MINI Electric – autonomie de încărcare

ÎNTREBĂRI FRECVENTE.

Capacitatea reţelei naţionale nu este o problemă atât de mare pe cât o consideră majoritatea oamenilor. Până acum, intrarea pe piaţă a automobilelor electrice în UE a fost foarte previzibilă, iar reţeaua electrică este dezvoltată constant în paralel. Nu este nevoie de o nouă capacitate de generare a energiei electrice în viitorul apropiat. Companiile de utilităţi au avut timp să planifice din timp. Cu toate acestea, situaţia este specifică fiecărei ţări. De exemplu, în nordul Europei, evoluţia este uşoară datorită reţelelor puternice de energie şi a încălzirii electrice deja existente. În alte zone ale Europei, evoluţia este ceva mai dificilă din cauza sistemelor energetice monofazate şi a structurilor mai vechi. Dar acest lucru este adresat rapid. De fapt, există o întorsătură „neaşteptată” a acestui răspuns, deoarece automobilele electrice pot oferi o sursă vitală de flexibilitate în sistemul energetic. În loc să fie o ameninţare pentru stabilitatea sau capacitatea reţelei, automobilele electrice acţionează ca baterii mari pe roţi. Acestea fac posibilă stocarea energiei şi utilizarea ulterioară a acesteia. În următorii câţiva ani, vom avea un grup de încărcătoare format din automobile electrice utilizate ca rezerve agregate. 

Vremea rece poate reduce temporar autonomia bateriei automobilului electric cu aproximativ 10-12%. Dar în zilele noastre, majoritatea automobilelor electrice au oricum o autonomie de 250-300 km. Destul de uşor pentru o navetă zilnică. Şi datorită designului lor, sunt mult mai eficiente iarna decât se crede. Acestea funcţionează probabil mai bine pe zăpadă decât maşinile convenţionale, datorită poziţiei joase a bateriei şi a centrului de greutate mai jos.
Acest lucru sporeşte tracţiunea unui automobil electric şi capacitatea acestuia de a face faţă condiţiilor de zăpadă şi gheaţă. Acest lucru îţi oferă un control mai bun. În plus, îţi poţi preîncălzi automobilul electric prin intermediul MINI App şi poţi intra întotdeauna într-un habitaclu cald şi confortabil, fără geamuri îngheţate. Şi dacă preîncălzeşti în timpul încărcării, nu vei pierde deloc energie. Ceea ce este bine pentru tine şi pentru siguranţa rutieră

Când vine vorba de autonomie, MINI Electric are până la 234 km (WLTP). Este mai mult decât suficient pentru majoritatea călătoriilor pe care ţi le poţi imagina. Este doar o chestiune de a te gândi cât de multă autonomie foloseşti şi unde o foloseşti.

Dacă destinaţia către care călătoreşti se află în afara autonomiei electrice, nu îţi face griji, o opţiune pentru încărcare este adăugată automat la ruta ta sau, ca alternativă, primeşti sugestii pentru opriri de încărcare relevante. Deşi disponibilitatea poate varia în funcţie de model şi echipamente.

Un factor extern important care influenţează performanţa şi capacitatea unei baterii este temperatura. Aşa cum ştii deja de la bateria telefonului tău mobil, performanţa este limitată la temperaturi ridicate şi scăzute. În automobilul tău, totuşi, această influenţă a temperaturii este în mare măsură redusă prin strategii de operare optimizate. Şi ştiai că capacitatea oferă şi informaţii despre autonomia ta disponibilă? În afară de temperatură, alţi factori de influenţă sunt dispozitivele în funcţiune, cum ar fi sistemul de climatizare, încărcătura transportată şi stilul tău de condus.

Automobilele electrice pot fi conduse în siguranţă pe ploaie şi zăpadă şi pot fi chiar duse la spălătoriile tradiţionale. În mod similar, încărcătoarele şi cablurile automobilelor electrice sunt rezistente la apă, iar prizele de încărcare sunt protejate împotriva daunelor cauzate de apă. 

Ca şi în cazul automobilelor cu sistem convenţional de propulsie, stilul de condus afectează de asemenea autonomia unei maşini electrice. Ca o regulă generală, un stil de condus anticipativ, relaxat si constant îţi optimizează autonomia. Dacă, de exemplu, reduci viteza pe autostradă de la 130 km/h la 110 km/h, poţi creşte în mod considerabil autonomia. În timpul recuperării, adică de fiecare dată când iei piciorul de pe pedala de acceleraţie, energia cinetică este transformată în energie electrică şi transferată în baterie – şi drept rezultat câştigi kilometri suplimentari pentru autonomie.

Este ideal să se menţină o încărcare între 20% şi 80%. Sunt posibile niveluri mai scăzute sau mai ridicate, dar pentru a optimiza viaţa bateriei tale, este recomandat să rămână între aceste limite. În meniul automobilului tău, poţi seta uşor şi convenabil obiectivul de încărcare la 80%, astfel încât nu va trebui să îţi faci niciodată griji pentru acest aspect. Acesta ar trebui să acopere toate nevoile tale zilnice de a conduce. Dacă ai nevoie de mai mult, pur şi simplu stabileşte un obiectiv mai mare.

MINI Cooper SE – MINI electric teaser MINI Cooper SE – MINI electric teaser

EXPLOREAZĂ FIECARE DETALIU DE ELECTRIFICARE.

De la 699 €/lună*

* Exemplu leasing de la BMW Bank GmbH: termen 36 luni, kilometraj 10.000 km, plată leasing specială 5.990 €.

emobilitate mini - teaser j01

NU ARE NEVOIE DE NICIO PREZENTARE (SAU COMBUSTIBIL).

De la 699 €/lună*

* Exemplu leasing de la BMW Bank GmbH: termen 36 luni, kilometraj 10.000 km, plată leasing specială 5.990 €.

emobilitate mini - teaser U25 bev

O DOZĂ MAI MARE DE MINI.

De la 699 €/lună*

* Exemplu leasing de la BMW Bank GmbH: termen 36 luni, kilometraj 10.000 km, plată leasing specială 5.990 €.