MINI EURO 6 – PREGĂTIT PENTRU EURO 6D-TEMP.

Ce înseamnă pentru automobilele MINI legislaţia Euro 6 privind emisiile de noxe – şi beneficiile pentru conducătorii auto MINI, precum şi pentru mediul înconjurător.

Întrebări frecvente MINI – RDE2 – mediul inconjurator

CE ESTE RDE2?

RDE2 este cea de-a doua etapă a testărilor stricte RDE („Real Driving Emissions”, trad. „Emisii de noxe generate în condiţii reale de condus”) şi a măsurilor de monitorizare.
Aceste teste au fost introduse în 2017 de către UE pentru a completa ciclul de condus WLTP („Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure”, trad. „Proceduri de testare armonizate la nivel global pentru automobile uşoare”) – cu scopul de a determina automobilele să respecte mediul înconjurător prin limitarea, în special, a emisiilor lor de oxizi de azot (NOx).

Testarea RDE foloseşte echipamente instalate pe automobil pentru a verifica emisiile de poluanţi – nu doar în laborator, ci şi pe şosea în diferite condiţii de condus, precum:

  • Condus la diferite altitudini şi temperaturi;
  • Condusul în pantă, la urcare şi la coborâre;
  • Condusul pe drumurile urbane/ rurale şi pe autostrăzi, la viteze aleatorii.

CARE ESTE DIFERENŢA DINTRE EURO 6, EURO 6D ŞI EURO 6D-TEMP?

Legislaţia Euro 6 a fost introdusă de către UE în 2015 pentru a limita emisiile de noxe, stabilind restricţii privind volumul de gaze poluante care pot fi emise per kilometru de către autovehicule. Aceasta a creat un impact considerabil, dar testele au fost obiectul analizei, iar astfel au fost actualizate pentru a oferi o perspectivă şi mai clară a nivelelor de emisii de noxe în condiţiile de condus reale. Sub legislaţia Euro 6, cerinţele pentru automobilele cu motor pe benzină sau diesel diferă, acestea producând cantităţi diferite de poluanţi.

Din septembrie 2019, fiecare automobil nou care este nou înmatriculat trebuie să îndeplinească standardul EU6d-TEMP. Acest lucru înseamnă că fiecare automobil trebuie să treacă printr-o testare în condiţii reale de condus, pentru a se putea monitoriza nivelul de emisii. Limitele sunt mai mari decât cele ale testelor realizate în laborator, şi acoperă în principal emisiile de monoxid de carbon (CO), de oxizi de azot (NOx) şi de particule în suspensie (PM).

Automobile diesel Automobile pe benzină

  • CO: 0,50G/KM
  • NOx: 0,08G/KM
  • PM: 0,005G/KM

  • CO: 1,0g/km
  • NOx: 0,06g/km
  • PM: 0,005g/km (DOAR CU INJECŢIE DIRECTĂ)

Grafic MINI – Emisii de noxe

Standardul EU privind gazele de evacuare defineşte limitele valide pentru gazele de evacuare, precum oxizii de azot şi particulele în suspensie, pe teritoriul Uniunii Europene. Limitele pot varia în funcţie de motorizarea şi de tipul automobilului.

Sub testarea RDE, valorile limită de NOx au fost acum ajustate:

  • de la aproximativ 128 mg/km până la 80 mg/km pentru automobilele diesel;
  • de la aproximativ 96 mg/km până la 60 mg/km pentru automobilele pe benzină.

Automobilele care au fost omologate conform standardelor anterioare (Euro 6d-TEMP) vor trebui retestate şi, dacă este necesar, echipate din nou conform standardului actual pentru a putea fi vândute din ianuarie 2021. Din ianuarie 2021, toate automobilele noi vor trebui să treacă testele Euro 6d privind emisiile de noxe realizate în condiţii reale de condus, cu limite mai mici, ajungând la nivelul testelor din laborator. În iulie 2020, MINI a optimizat toate modelele MINI Countryman pentru a le adapta la standardul Euro 6d-TEMP. Toate celelalte modele MINI urmează să fie optimizate în acelaşi scop.

CE ÎNSEAMNĂ EURO 6D ŞI EURO 6D-TEMP PENTRU TINE ÎN CALITATE DE CONDUCĂTOR AUTO MINI?

MINI (BMW Group) continuă să treacă printr-un proces fundamental de transformare în care sustenabilitatea şi mobilitatea modernă joacă un rol vital şi esenţial.


Din iunie 2019, toate modelele noi produse de BMW şi MINI trebuie să îndeplinească standardul Euro 6d-TEMP.


Mai exact, toate variantele MINI cu motor pe benzină ale seriilor MINI Hatch cu 3 şi cu 5 uşi, MINI Cabriolet, precum şi MINI Clubman şi MINI Countryman, au fost echipate cu un filtru de particule care îndeplineşte cerinţele standardelor de emisii Euro 6d-TEMP.


Acest lucru confirmă faptul că MINI continuă în mod constant să optimizeze nivelul de emisii al modelelor curente. Variantele cu motor diesel ale MINI Clubman şi MINI Countryman au îndeplinit standardul Euro 6d-TEMP din martie 2018.


Mai simplu de-atât, întreaga noastră gamă este deja mult mai prietenoasă cu mediul înconjurător – şi cu buzunarul tău – ţinând cont că în unele oraşe sau regiuni, conducătorii auto ai automobilelor care nu îndeplinesc standardul de emisii EU6 vor trebui să plătească taxe de trecere prin zonele protejate împotriva emisiilor ridicate.


RDE Nivelul 2 va fi solicitat din ianuarie 2021, iar BMW şi MINI lucrează deja în scopul tranziţiei, pentru ca toate modelele viitoarea să îndeplinească noile proceduri de testare. Pregătim portofoliul produselor noastre pas cu pas cu noi versiuni de motorizare sau îmbunătăţiri tehnice. Acest lucru ne va permite să garantăm conformitatea cu WLTP pentru întreaga gamă de modele.


Dacă ai întrebări despre Euro 6d, precum procedurile de testare, suprataxele locale sau nivelurile de impozitare, nu ezita să ne contactezi prin e-mail la adresa info-mini@mini.ro – sau poţi contacta direct dealerul tău MINI.

Întrebări frecvente MINI RDE2 – o femeie